Okategoriserade

Antiinflammatorisk Supersmoothies

300 g grönkål (eller /och  ½ gurka, gröna blad som spenat, salad)
Ca.1 liter vatten
2 avokador
½ citron (utan skal)
2 cm ingefära (utan skal)

Mixa. Häll upp i glas. Drick.
Är smoothies för grön för din smak så kan du prova att ha i ett äpple.

Effekterna av daglig konsumtion av gröna smoothies är många.
Förbättrad sömn, bättre syn, starkare naglar, normaliserat saltsyra produktion som i sin tur förbättra åkommor som astma, allergier, eksem och glutenintolerans. Ökat immunförsvar, bättre matsmältning och ämnesomsättning. Sötsuget försvinner efter ett tag och snacks mellan måltiderna är minnet blot alltså bättre ekonomi

Vad händer när man mixar grönsaker och blad?
Lättare för kroppen att tillgodogöra sig alla näringsämnen, dessutom är det svårt att äta halvt kilo gröna blad om dagen, men när man mixar salad, grönkål och annat blir stor mängd liten.

Bladgrönsaker som du kan använda till dina smoothies:
Kål växter t ex grönkål, broccoli, brysselkål, savoy kål, spetskål, blomkål
Babyspenat, frusen spenat, grönsallad, bok choy, endiver, mangold,
Färska gröna örter t ex persilja, basilika, oregano, timjan, körvel,
sockerärtor, frusna ärtor, haricotsverts, sparris, grön paprika, gröna squash, avokado, groddar, gurka och selleri

Mixa gröna grönsaker med dessa frukter och bär:
Äpple, kiwi, mango, banan, ananas, melon, apelsin, alla slags bär, lime, citron

Du kan lägga i kanel, ingefära, gurkmeja, mandlar och nötter efter smak.